niedziela, 12 lipca 2015

APW - UK

Obiecałam,że napiszę osobny post o APW i UK, także dziś chcę się z tego wywiązać.

APW - Au Pair World -  miejsce, gdzie możecie sobie sami szukać rodziny z kraju jakiego tylko chcecie. Podobna strona to Aupair.com.

 Rodziny zaczęłam szukać spontanicznie, zaraz po skype z 1szą rodziną z USA, który wyszedł tragicznie. W tych 'agencjach' jest o tyle dobrze, że  samemu również możesz szukać sobie host family, nie czekając aż to ona odezwie się do Ciebie. Jako cel wyznaczyłam sobie UK albo Irlandię. Miałam kontakt z kilkoma rodzinami, podświadomie pisałam do rodzin polskojęzycznych, co pewnie można traktować jako mój błąd. I tak też trafiłam do dwujęzycznej polsko-brytyjskiej HF.

 W 2 tyg. od poznania rodziny byłam już w UK. W Anglii au pair nie odprowadza żadnych podatków, nie trzeba się nigdzie rejestrować po przylocie, nie wiem jak jest w innych krajach. Kupiłam jedynie 'kartę euro 26'.
 Co do spraw przylotu - kwestia dogadania z rodziną. Jedna może zwrócić koszy za bilet, albo częściowo je pokryć, inna nie będzie się tym interesować.  Co do kieszonkowego - minimum 60f tygodniowo (jak chcecie poszaleć i pozwiedzać to nie piszcie się na taką wypłatę), ale znam au pair, które dostają 150f lub nawet 400! Dużo zależy od zamożności rodziny i powinno zależeć od godzin pracy!


 Mieszkam teraz w okolicach Londynu od 16.05, 21.07 ( 9 dni <3 ) wracam do Polski na 'wakacje' i w połowie sierpnia z powrotem witam Anglię. Będę tutaj do ok. końca września/początku października. Dużo zależy od nowej au pair rodziny i mojej rodziny amerykańskiej (której ciągle brak - to tak dla zainteresowanych).  Bardzo bym chciała wylecieć w październiku, aby zobaczyć w Stanach Halloween..


W następnym poście pokażę uroki Wielkiej Brytanii !



1 komentarz: